Les 2
Naar het reclamebureau
Ke + Ku
- Je kan op een reclameboodschap het communicatiemodel toepassen.
- Je kan de functie (en het effect van de beelden vaststellen.
- Je kan de belangrijke delen van een reclameboodschap aanduiden.
- Je kan het belang van het beeld bij de boodschap omschrijven.
- Je kan enkele reclamestrategieƫn/-technieken in de reclameboodschappen herkennen.
Communicatiemodel
TOEGEPAST OP EEN VOORBEELD
Wie is de zender?
- Laperre
Wat is de boodschap?
- Talking ears: Je zal je oren niet geloven!
- Een nieuw hoorapparaat zal je weer goed doen horen.
Waarover gaat de boodschap?
- De boodschap gaat over een hoorapparaat dat je weer zal doen horen.
Wie is de ontvanger?
- Slechthorende mensen
Wat is de bedoeling?
- Het verkopen van een nieuw hoorapparaat, mensen weer goed doen horen.
Wat is het kanaal?
- Een affiche die bijvoorbeeld op straat te vinden is.
Wat is het effect?
- Slechthorende zullen een nieuw hoorapparaat kopen bij Laperre.
Delen van een reclameboodschap
In de meeste reclameboodschap vind je volgende onderdelen terug. Het kan zijn dat iets ontbreekt.
TOEGEPAST OP EEN VOORBEELD
Slogan of slagzin
- Helping Students Cheat Since 1945
Logo
- BIC
Broodtekst
- Tekst onderaan in de witte balk
Beeld
- Er is gekozen voor een hand met wiskundige formules op.
- Er is gekozen voor de kleuren wit en paars.
- De hand is het hoofdonderdeel van de affiche, daarom kiest men voor neutrale kleuren.
- Gele logo met zwarte letters.
Oefenen!
Klik op het icoon om te oefenen.
Het communicatiemodel
Maak de 'toets' over het communicatiemodel. Toon dat je alle onderdelen begrijpt.
Tweede dienst
Klik hier en begin te typen. Eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro.
Derde dienst
Klik hier en begin te typen. Quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit.