Les 2

Naar het reclamebureau

Ke + Ku

  • Je kan op een reclameboodschap het communicatiemodel toepassen.
  • Je kan de functie (en het effect van de beelden vaststellen.
  • Je kan de belangrijke delen van een reclameboodschap aanduiden.
  • Je kan het belang van het beeld bij de boodschap omschrijven.
  • Je kan enkele reclamestrategieĆ«n/-technieken in de reclameboodschappen herkennen.

Communicatiemodel

TOEGEPAST OP EEN VOORBEELD

Wie is de zender?

  • Laperre

Wat is de boodschap?

  • Talking ears: Je zal je oren niet geloven!
  • Een nieuw hoorapparaat zal je weer goed doen horen.

Waarover gaat de boodschap?

  • De boodschap gaat over een hoorapparaat dat je weer zal doen horen.

Wie is de ontvanger?

  • Slechthorende mensen

Wat is de bedoeling?

  • Het verkopen van een nieuw hoorapparaat, mensen weer goed doen horen.

Wat is het kanaal?

  • Een affiche die bijvoorbeeld op straat te vinden is.

Wat is het effect?

  • Slechthorende zullen een nieuw hoorapparaat kopen bij Laperre.

Delen van een reclameboodschap

In de meeste reclameboodschap vind je volgende onderdelen terug. Het kan zijn dat iets ontbreekt.

TOEGEPAST OP EEN VOORBEELD

Slogan of slagzin 

  • Helping Students Cheat Since 1945

Logo 

  • BIC

Broodtekst

  • Tekst onderaan in de witte balk

Beeld

  • Er is gekozen voor een hand met wiskundige formules op.
  • Er is gekozen voor de kleuren wit en paars.
  • De hand is het hoofdonderdeel van de affiche, daarom kiest men voor neutrale kleuren.
  • Gele logo met zwarte letters.

Oefenen!

Klik op het icoon om te oefenen.

Het communicatiemodel

Maak de 'toets' over het communicatiemodel. Toon dat je alle onderdelen begrijpt.

Tweede dienst

Klik hier en begin te typen. Eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro.

Derde dienst

Klik hier en begin te typen. Quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin